04 Paradijs in het echt

18 december 2016 - Cairns, Australië

Was het niet met Sinterklaas dat we naar Frans-Polynesie gingen?? Het lijkt wel maanden geleden. Nu zijn de meesten vast bezig met de gezellige kerstperikelen, of misschien niet.. ;-)
Wij zitten nu in Australie, wat vliegt de tijd!

Echt waar.. Tahiti was paradijs! WAUW!!!
Ben er echtWe zijn op 2 eilanden geweest: Moorea en Bora Bora. Oja, de eerste nacht op het eiland Tahiti, want we landden in de hoofdstad, Papeete. Op het vliegveld daar heb ik wel iedereen laten weten dat ik er was… ik gilde namelijk zo hard toen er een krab “ tikke-tikke-tik”om  het hoekje van de toilet kwam aangelopen (op hoge pootjes), alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Right! In zijn wereld ja! Rrrr…. Ja en Ar heeft me weer eens gered!
En daar zijn we dan! Moorea.Moorea was onwerkelijk… Huisje op palen in een lagune met koraal en vol tropische vissen. Extra verwend in verband met m’n verjaardag. Zo ontzettend lief van m’n schat  En iedereen natuurlijk nog bedankt voor de felicitaties, leuk van zo ver weg, en lief dat er aan me gedacht werd.
We zaten in een resort waar ook dansshows werden gegeven. Zoals velen weten heb ik dat ook jaren met mijn Ohana gedaan Yeahhh!! Nou… om eerlijk te zijn, wij doen absoluut niet onder! Dus Clau, Denise, Karin, Joyce EN Stef(!)... kom inpakken!! Hahahah..  ja we wish!
Het was gaaf om mee te maken natuurlijk!
Sunrise MooreaGaaf was ook om ’s ochtends vanuit je veranda de zon te zien opkomen, dan trappetje af de zee in, en te zwemmen met de kleurrijke vissen. Heel bijzonder.
Verder hebben we gesupt en veel gesnorkeld ook met pijlstaartroggen (stingrays klinkt toch stoerder) en zelfs met haaien! Nooit gedacht dat te doen. Zeg nooit nooit.  Ook het eiland rond gereden (zo gepiept hihi), met een auto, maar ook op een quad! Dat was fun! Op de mooiste plekjes van Moorea geweest.. onder andere Magic Mountain. En Magic it was… zucht..
En toen naar Bora Bora!
Sjeesss ! Hoe je daar aankomt met het vliegtuig!! Not normal! Het is al alsof je een paar dagen in de mooiste brochure leeft, maar dit sloeg alles!

Echt???Je stapt uit het vliegtuig en het is wuivende palmbomen, helblauwe turquoise zee, ruim 30 graden, mooie blauwe lucht en Bora Bora op de achtergrond.. het leek wel nep. Gelukkig geen krab die me verwelkomde pfjieuwww.. (ach daar was ik nou toch niet meer bang voor?)
We sliepen nu bij mensen die een bungalow verhuurde, de Bora Bungalove… ;-)
Geen lagune voor de deur, maar wel een  hele mooie baai . We konden voor de deur kayakken, zwemmen, snorkelen etc. Dat was weer super. Op de kleine eilandjes  om Bora Bora heen zijn wel de turquoise lagunes met prachtige stranden en de (duurste) resorts. Zowel  met een boot- als met een jetski-tour brengt het je in die mooie wateren. En ook die niet te versmaden fruit lunches die je erbij krijgt hmmmmm… !! Bora Bora noemen ze trouwens ‘Het  vasteland’  hahaha goed he? The Mainland!
Wat ze hier ook doen is de overleden familieleden in de tuin begraven. Ze kennen geen begraafplaats. Als je een goed iemand was, dan kom je in de voortuin. Was je niet de aardigste, dan word je in de achtertuin begraven. Maar wanneer je in en in slecht bent, dan wordt het het  bos, ergens ver… Nou, ook leuk om t weten, dacht ik zo ;)
De Sunsets op Bora Bora waren prachtig! We gingen vaak in de zee zwemmen, en dan romantisch jaja de zon zien ondergaan.

Laatste avondmaal Bora BoraDe eerste nacht in Papeete hebben we bij een foodtruck gegeten, zo ook de laatste avond in Bora Bora. Lekker en tussen de locals. Ik heb er meer dan genoten. Op beide eilanden. Als een droom met je ogen open.  Ik heb verschrikkelijk genoten! Heel stiekem was ik best  verdrietig om het tropische paradijs te moeten verlaten.
Hoop dat ik een beetje een indruk heb kunnen geven. Ik was in ieder geval onder de indruk. Jullie?

En nu Australie!! Het waren 2 pittige dagen reizen, moet ik bekennen. “Eyy.. how you’re going!?” Roepen de Aussies hier.
We zitten nu in het noorden aan de oost-kust in Cairns. Gisteren naar Port Douglas gereden. Jet-set-achtig gebeuren, ach, lekker geluncht in de haven. En veel getoerd in regenwoud omgeving. Helaas al een paar aangereden kangeroes langs de kant van de weg zien liggen.. hoop snel ook een paar vrolijk huppelende beestjes te zien!
Ook hier is het snikheet. Andere hitte dan in Tahiti, maar toch.. poehh!!

Vandaag naar DE beroemde Great Barrier Reef geweest. Great Barrier reef

Ook mooi, veel koraal en vissen. Duh. En een turtle!
Moe, maar voldaan. Ik zeg… Cheers mate!

Tis gek met deze zomerse temperaturen, maar we wensen iedereen natuurlijk ook een hele fijne gezellige kerst toe! Misschien wel een witte??

Veel liefs, Ar & Wen xxx

1. Vera & Alex:
    18 december 2016
    Wow, echt schitterend! Veel plezier in Australie en Merry Christmas in de zon! Xxx
  2. Wendy:
    18 december 2016
    Hahaha die Krab, ik zie het helemaal gebeuren ....
    En wat een mooie dingen beleven jullie !
    Hier de Santarun gedaan, allemaal als kerstmannetjes over de Zaanse Schans rennen, enig!
    Dikke kus van mij
  3. Sjaak en hennie:
    Lees alle vehalen via joyce . Maar Zie er geweldig uit en prachtige fotos
  4. Louise:
    18 december 2016
    Wat een prachtige foto's en geweldige verhalen! Geniet er lekker van!
  5. Bart:
    18 december 2016
    Wendy en Arno, luister, dit is echt niet meer normaal.
    Fantastisch en dat Arno zo rustig blijft bij die stingrays en haaien. Stalen zenuwen, heeft ie toch. Veel plezier in Aussieland en hou ons op de hoogte, denk vaak aan jullie (als ik in het donker in de mist de file induik). G'day en dikke kussen van Bart en Karin
  6. Maureen:
    18 december 2016
    wat hebben wij een mazzel dat wij zo kunnen mee genieten van deze bijzonder mooie vakantie van jullie xxx
  7. Karin:
    20 december 2016
    ....Jullie gaan van het ene paradijs naar het volgende...Ongelofelijk mooi en wat doen jullie allemaal leuke (sportieve) dingen en maken jullie veel mee. Geniet ervan. Wij gaan weer onze ramen krabben. Dikke kus van Bart en Karin
  8. Nancy Hamwijk:
    20 december 2016
    Als 1e nog van harte gefeliciteerd, sorry maar hier alsnog heel veel verjaardagsknuffels van jou Sofie,hihihihi, je kent me, verjaardagen en ik. Maar weer wowwww,wat een super ervaringen doen jullie op,en jullie zijn echt bikkels. Wat een mooie foto's. Het is hier fris, guur, koud en soms toch een zonnestraaltje,kortom de winter is in aantocht. Kijk weer uit naar jullie volgende reisverslag. Nou kanjers,geniet er volop en intens van. En voor jullie ook knusse,liefdevolle en zonovergoten kerstdagen. Dikke kus xxx
  9. Leila:
    21 december 2016
    Klinkt perfect, genieten! We're not jealous at all!
    But no worries mate, we'll follow your footsteps one day... Maybe
  10. CeesvdB:
    22 december 2016
    Veel plezier in Australie. Daar wil ik ook nog eens heen dus ik ben erg benieuwd naar de verhalen en foto's!
  11. Barry en Maartje:
    25 december 2016
    Hai Ar en Wen!
    Wat leuk om zo met jullie mee te kijken! Hele fijne feestdagen gewenst daar down under, altijd al afgevraagd hoe het is om kerst in je t-shirt te vieren met een kerstboom op het strand .
    Veel plezier daar! Xx