03 De auto ingeleverd

4 december 2016 - Auckland International Airport, Nieuw-Zeeland

Bye NZ! xxx

Terwijl waarschijnlijk velen druk zijn met Sinterklaas, nemen wij afscheid van  Nieuw-Zeeland. Je bent een prachtig mooi land, we hebben super van je genoten!!

In 3 weken hebben we veel gezien, maar altijd is er tijd te kort. Er valt zooohhh veel te zien en te doen! Op elke plek kan je in principe al een aantal dagen zitten om de boel te exploren. Misschien zijn minimaal 5 a 6 weken wel het beste als je meer wilt zien en doen.  Het land is immens groot en heeft vele verschillende kanten. We hebben in deze 3 weken een goede “globale” indruk opgedaan van een prachtig land zo ver weg.

Coldplay ook hier

We zitten nu in Auckland. Ik dacht altijd dat dat de hoofdstad was, maar nu weet  ik dat Wellington dat is. Haha!

Gisteren hier aangekomen, tegelijk met een optreden van Coldplay! We hebben deze keer eens een concert overgeslagen ;-) Joh?

Lady KnoxVoordat we hier aankwamen hebben we in en bij Rotorua nog de werkende geiser gezien: Lady Knox. Daarbij nog over actief vulkanisch gebied gelopen met kleurrijke natuurlijke thermaal baden. Apart om zo te zien, stomend en borrelend. Ook een rivier gezien.. ik bedoel GEVOELD met heet water! Toch raar? Tof hoor.

Onze laatste (lange) rit naar Auckland was weer supermooi en heel intens. We reden door subtropische regenwouden.Marokopa Falls

En wat een mooie waterval hebben we gezien! Misschien wel de mooiste ooit. Midden in Nieuw-Zeeland, midden in een bos, niemand in de buurt.. overweldigend! Ben er nog onderste boven van!

Vanmorgen naar de kust gereden.. vol met zeevogels (als ik ergens niet van hou, zijn het vogels..), en toch was het meer dan de moeite waard. Weer zo’n verrassing! Gannet Colony!

Gannet ColonyZe leven daar op de rotsen, omdat het qua wind het beste is om te landen en te stijgen! Nou ja?! En lekker temperatuurtje natuurlijk.

Daarna nog even de stad in, moesten we natuurlijk ook nog even gezien hebben. Ergens wat gegeten en toen de auto ingeleverd (met een HEEL raam!) ;-) Dat was het dan!

Vanavond onze zooi even reorganiseren voor de volgende vlucht naar Tahiti. Gevalletje “Back to the Future”: Morgen vliegen en gisteren aankomen! Je zou in principe 2 keer Sinterklaas kunnen vieren! ;-)

Air New Zealand waiting for us

Nou… kom maar op met blauwe lagunes, huizen op palen, nauwelijks internet, polynesische danshows, tropisch weertje  en alles wat Frans-Polynesie nog meer te bieden heeft. Let's make this dream come true!

Iorana!

Liefs, Ar & Wen

1. Joyce Ravestijn:
    4 december 2016
    Prachtig weer de foto's. Zo'n beetje met jullie meereizen is hartstikke leuk. Genieten in Tahiti .... en we reizen weer heerlijk mee! Top
  2. Vera & Alex:
    4 december 2016
    Weer erg leuk om te lezen! En dan die foto's, pfffff.... nu weten we zeker dat we ook naar NZ willen! Veel plezier in Tahiti! Xx
  3. CeesvdB:
    7 december 2016
    Mooie blog!
    En nog mooiere reis. Veel plezier in Tahiti!
  4. Leila:
    11 december 2016
    Super! Je kunt heel beeldend schrijven wen. Erg leuk om te lezen.
  5. Jörlyn:
    12 december 2016
    Leuk om jullie blog te lezen en de prachtige foto's te bekijken! Enoy!!
  6. Helen:
    18 december 2016
    Hi Wen en Ar,
    Txs voor jullie reisblog... we genieten mee ennuh ..Alvast een fijne kerst ❤