05 I am sailing.. I am sailing… & MERRY CHRISTMAS!!

26 december 2016 - Brisbane City, Australië

Ik was niet echt aan het zeilen, maar we waren met een 3 daagse zeiltrip mee. Our home at WhitsundaysVanuit mooi Airlie Beach naar de Whitsundays!
De Whitsundays zijn een aantal grote en kleine eilandjes (74!) voor de kust van Australie, het hart van de Great Barrier Reef.

Met 3 andere stelletjes (waaronder ook een ander gezellig Nederlands stel.. uit Amsterdam.. Nou ja?!), de kapitein en “ zijn matroos” zijn we voor 3 dagen de zee opgegaan. Een aparte bijzondere ervaring. Super relax! Je wordt naar de mooiste en vooral rustigste plekjes gevaren om te snorkelen, te zonnen, te zwemmen, te suppen, etc. Supping at Whitsundays

Tis eigenlijk niet in woorden te omschrijven wat voor gevoel het is, om een aantal dagen op een catamaran een prachtig klein stukje van de (onderwater)  wereld te zien…  ik heb het mooiste koraal mogen aanschouwen.

Whitsundays Uren mijn ogen in de magische zee uitgekeken. Je wilt gewoon het water niet meer uit. Zeer onder de indruk! Whitsundays

Het strand van Whitehaven Beach is pffffff prachtig! Wit wit wit! Het weer werkte ook weer in alle opzichten mee!

Heerlijk gewoonweg!

Wonderful Whitehaven Beach
Na het zeilavontuur  honderden kilometers richting het zuiden gereden om met kerstavond in Brisbane te zijn, en ook met kerst. Nu dus! Hahaha.. Lekker effe.
Aanrader hoor Brisbane! Best ook een grote stad, maar wel erg leuk en verrassend! Aan de rivier midden in de stad, Southbank, is een strandje aangelegd en een Picknick/BBQ-Park, ziet er gezellig uit.

Colourful Brisbane’s Avonds gaate r overal gekleurde verlichting aan, dat geeft een hele mooie sfeer. Vooral met kerstavond heeft de stad zijn best gedaan, en dat is zeker gelukt.

Eergisteren onderweg boodschapjes gedaan, dus mocht ik  een “kerstdiner” in elkaar flansen..  (waarom hebben we ook een kamer met een keukentje??) Met een tomatensoepie uit blik als voorgerecht.
Over kerst gesproken…. Iedereen hele fijne kerstdagen toegewenst!!!  En eet eet eet  smakelijk! :-)

MerryX-Mas!

Veel liefs, Arno & Wendy xxx

1. Maureen:
    27 december 2016
    ........... en dan is het toch leuk om te lezen jij het kerstdiner in elkaar flanst met een blikkie tomatensoep als voorgerecht hihi je zal wel uren in de keuken hebben gestaan hahaha (denk dat je eerder achter de camera hebt gestaan........gezien al die super mooie foto's)
  2. Bas:
    28 december 2016
    Geweldige verhalen!
    Je kan leuk schrijven Wen! :-)
    Geniet ervan, ziet er super uit allemaal!

Ontzettend jaloers ;-)
  3. #oudstevriendin:
    28 december 2016
    Wat een verhalen en foto's weer, te gek! Ook kaartje van het ware paradijs (Tahiti) ontvangen, liefff! Ik hoef niet te vragen hoe jullie de kerstdagen hebben doorgebracht (tomatensoep, mjom), nog heel veel plezier en moois de komende tijd, en een toffe jaarwisseling. Mis jullie (is het al feb?). Kus van ons!