08 - The End -

19 februari 2017 - Amsterdam, Nederland

Na relax Thailand werd het relax Maleisie.

Fieldhouse LangkawiWe hadden een “fieldhouse” in een vallei. Erg gaaf daar! Een origineel houten huis met zo’n grote veranda die uitkijkt over de velden, en talloze soorten vogeltjes die gezellig bij ons huisje kwamen rondtjilpen. Dit was op het eiland Langkawi. Naast lekker chillen, hebben we ook met de auto het eiland rondgetoerd, en met de jetski het water over geweest.

Adelaar LangkawiHet was heel mooi om tussen de vele eilandjes te varen. Apart om zoveel prachtige grote adelaars te zien, daar staat het eiland dan ook bekend om. Op de laatste avond een sunset boattour gedaan *hik* erg gezellig! Over het eten weer niets te klagen. Over het weer ook niet. Nergens over eigenlijk…

Kuala Lumpur TwinTowersDaarna 3 daagjes in de hoofdstad, Kuala Lumpur. Daar hebben ze ook een TwinTowers, die zijn met een brug aan elkaar verbonden. Mooi om te zien, vooral in de avond met lichten en fonteinen. Overdag zijn we ook naar boven geweest, zeker cool.

Batu CavesWe hebben ook een grotten tempel bezocht op een berg. Beneden was een supergezellige markt. Grootste Chinese tempel gezien, waar nog steeds Chinees nieuwjaar werd gevierd, party animals hoor! En even over Independent Square gelopen met mooie gebouwen aan de zijkant en spelende kinderen op het plein.

En toen.. onze laatste stop cq stedentrip.. Dubai.
Dubai sightseeingBestaat uit weelde en luxe. En alles is daar groot en de afstanden zijn ver uit elkaar. Het is er druk en duur. Heel duur. Het is pronken met pracht en praal. En dat kunnen ze wel heel goed  Heb het nu gezien, eerlijk gezegd vind ik het er niet echt gezellig, miste de sfeer.

Maar zoals op elk feestje, het is wat je er zelf van maakt! Dus ter compensatie Dubai by Nighthahaha hebben we op Valentijnsdag, (duh toeval, het was onze aller aller allerlaatste vakantiedag snik) een romantische trip naar de top van de hoogste toren van de wereld gemaakt (bibberrrr): De Burj Khalifa op 828 meter hoogte!

Brrr.. zo hoog proberen foto te makenDe lift gaat met een snelheid van 42 km/u (12 m/s) naar boven, ongehoord! Het ligt ook in het grootste winkelcentrum van de wereld (1.500 shops als ik het goed heb), daarbij hebben ze ook de grootste fontein van de wereld aangelegd. En ze blijven bouwen…

The eagle has landed. Again.En daar landden we in ons eigen koud kikkerlandje! Maar wat was dat??? Het was boven nul en een stralende blauwe lucht!!
Een warm onthaal van familie en van m’n lieve vriendin op Schiphol, super!! Erg lief!! Ook hadden we thuis lief, gezellig en warm aanloop.. Heel fijn om je naasten weer te zien.

Home sweet homeDagen erna een beetje raar. Vertrouwd en raar tegelijk. In onze eigen Big City (you’re soooh pretty) nog even met sightseeen doorgegaan. Ik had het me al 2 jaar voorgenomen.. Eindelijk naar het vernieuwde Rijksmuseum! Eindelijk onze Nachtwacht bewonderd, en alle andere kunstwerken natuurlijk. Top! (Nu het Stedelijk nog..)
Gisteren weer heerlijk onze kleinkiddies mogen knuffelen… zucht.. Wat gaat het hard. Ze worden zo groot (en bijdehand :-/)! Gezellige mannetjes en tante hoor, de wijsneusjes..

Ruim 53.000 kilometer achter de rug. (Wow..) De 3 maanden trip is voorbij, dus de blog is ook klaar. Ja jullie gaan me missen he?! Meer dan verwacht vond ik het leuk om te doen. Je houdt het meer “vers” als je het met regelmaat bijhoudt. En juist met het teruglezen merk je wel wat een belevenis het allemaal geweest is. De reacties vond ik erg leuk om te krijgen. Thanks!!
We hebben een fantastische reis mogen maken en we hebben er intens van genoten!  Absoluut. Een “once-in-a-lifetime-experience” die ik met hart en ziel zal koesteren.

En morgen.. morgen weer naar het werk. Gaat lukken :-)

Het was FANTASTISCH! XVeel liefs, Ar & Wen xxx

1. Bas:
    19 februari 2017
    Weer een leuke, mooie ervaring & geluksmomenten erbij!
    Welkom terug in Nederland.
    Heb erg genoten van je leuke reisverslagen :-)
  2. Nancy Hamwijk:
    19 februari 2017
    Lieve Ar en Wen, wat is de tijd super snel gegaan, wat een belevenissen en wat een ervaringen hebben jullie opgedaan, en wat heerlijk dat jullie dat met ons hebben gedeeld. Op zo'n afstand en toch waren wij allemaal dichtbij, soms net alsof we er zelf waren, de boeiende en schitterende verhalen met zoveel passie verwoord, tja dan kan het niet anders dan dat je je daar ook ff bevond. En nu weer hier, jeetje. In elk geval hartstikke bedankt voor deze reis,hihihihi. En welkom thuis. Tot heel snel in lijfende leven, yeahhhh. Dikke kentoet en kus xxx
  3. Vera & Alex:
    19 februari 2017
    En dan is het voorbij en zijn jullie terug in Nederland... Wat vliegt de tijd! Maar wat een te gekke herinneringen zullen jullie hebben! Een reis om nooit meer te vergeten! Dank je wel voor de mooie verhalen en foto's. Ik heb ervan genoten! Xx
  4. Marjolijn:
    19 februari 2017
    Lieve schatten, we hebben erg van jullie verhalen genoten. Wat een fantastische trip hebben jullie gemaakt. We hebben pp een afstand mee mogen genieten, het was geweldig. Ook zijn we ontzettend blij dat jullie weer terug zijn. We hebben jullie gemist! XXXX LIJN en WEN